5 tips för att göra grymma nyhetsbrev
Nyhetsbrev är än idag en väldigt kostnadseffektiv marknadsföring som ofta underskattas. Att skicka ut nyhetsbrev till insamlade kontakter ger dig en fantastisk möjlighet att förmedla värde och engagera era kunder.
Skriv till rätt målgrupp
De som signat upp för att få ert nyhetsbrev behöver nödvändigtvis inte alltid vara samma som er ordinarie målgrupp. Finns det något speciellt vi vill kommunicera med nyhetsbreven som gör dessa personer extra intresserade?
Förmedla värde
Många av de nyhetsbrev som skickas ut idag ger knappt något värde för läsaren, ofta kan det enbart vara reklam. Genom att förmedla värde åt läsarna bygger vi istället starkare relationer som ger långsiktiga resultat. Välj vad du vill skriva om och föreställ vem det är du pratar med så att texten innehåller ett värde som läsaren har nytta av. Den bästa marknadsföringen är när era läsare berättar vidare för andra.
Använd rubriker som förklarar helheten
Se till att rubrikerna i sig ger ett värde och förklarar snabbt vad nyhetsbrevet handlar om. Läsaren ska snabbt kunna få en överblick som hjälper till att avgöra att det är värt att lägga ner tiden på att läsa hela mailet.
Använd egna bilder
Skapa egen grafik eller ta egna bilder som sedan kan användas till alla nyhetsbrev. Genom att använda egna bilder ökar vi snabbt känslan av kvalitén på nyhetsbreven, de känns mer personliga och äkta. Var noga med att både ta bilderna men också att lägga in dom i rätt format.
Välj en intressant ämnesrad som ger bättre click through rate
Ämnesraden är det som era läsare ser först. Se till att den är tillräckligt intresseväckande för att så många som möjligt ska klicka in på mailet. Att göra ett suveränt nyhetsbrev som sedan inte ens öppnas är något vi såklart vill undvika.